1920'lerde radyoculuk ortaya çıktı. Podcast ise, bir nevi radyo yayıncılığının yeni nesli olarak tanımlanabilir. Daha kapsamlı bir tanım yapmak gerekirse podcast, herkesin, her yerde, her zaman uygun bir cihazdan ulaşabileceği radyoculuğun yeni formatıdır. “iPod” ve “broadcast” kelimelerinin birleşimiyle oluşan podcast, dünya ile 2004 yılında tanıştı. Zamanla ücretli podcast içerikleri de ortaya çıktı. Podcast dinleme platformları ise oldukça çeşitlidir, bunlar: YouTube Spotify Apple Podcast Deezer Amazon Müzik Google Podcast Peki, gelelim podcastin hazırlanışına. Birkaç dakikalık zevkle dinlediğimiz şeyler aslında çok fazla emek isteyen aşamalardan geçer. Bu aşamaların başında hedef kitlenin belirlenmesi gelir. Bir hedef kitlem olmalı ki neyi, kime anlatacağımı ona göre hazırlamalıyım. Daha sonra podcast formatını belirlemeliyim. Yani podcastim röportaj mı, söyleşi mi, hikaye anlatımı mı, ders anlatımı mı yoksa panel şeklinde mi olacak? Yayın kurgusunu seçmeliyim. Podcast kaç sezon, kaç bölüm olmalı? Ne sıklıkla yayınlanmalı? İçerik planlamalıyım. Araştırma yapmalıyım. Yazdığım içeriğe, seriye/bölüme isim vermeliyim. Konseptimi ayarlamalıyım. Bölümlerin giriş, çıkış, akış ve senaryo/anlatım planı hazır olmalı. Yazım kısmı da bir hayli önemli. Örneğin, bölümün içeriğini baştan sona betimleyerek yazmak. Evet, yazım hazır sayılır. Peki, bunu sesli içeriğe nasıl dönüştürürüz? Ekipmanımız bir telefon bile olabilir. Kayıt yazılımımızı belirlemeliyiz (Audacity, Audition vb.). Podcasti yayınlamayı planladığımız platforma karar vermeliyiz. Kayıt ortamı ve konuşmacılar hazırlanmalı. 3..2..1.. ve Kayıt! Kayıt yapıldıktan sonra hatalı ve gereksiz kısımlar düzenlenmeli. Son dokunuşlar yapılmalı (intro, outro, tercihe göre efekt ve arka plan sesleri). Artık yayınlanacak formatta proje dosyasının çıktısı alınabilir. Sıra hosting kısmına geliyor. Hosting, bize podcastimizi internette yayınlayabilmemizi sağlayan online bir hizmet sunar. Hosting’i, podcastimizi paylaşmak için olan uygulamalar gibi düşünebiliriz. Artık podcastimizi istediğimiz takvime göre yayınlayabiliriz. Bu yayınlardan sonra zamanla sponsorluk anlaşmaları yapabilir ve podcast maceranızı bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Bizlere bu kıymetli bilgileri anlatan sevgili Rümeysa Deveci’ye çok teşekkür ediyoruz.